Saturday, March 19, 2016

E, de volta, Leonard Cohen

 
Disturbed This Morning         

Leonard Cohen

Ah. That.
That’s what I was so disturbed
about this morning:
my desire has come back,
and I want you again.
I was doing so fine,
I was above it all.
The boys and girls were beautiful
and I was an old man, loving everyone.
And now I want you again,
I want your absolute attention,
your underwear rolled down in a hurry
still hanging on one foot,
and nothing on my mind
but to be inside
the only place
that has
no inside,
and no outside.

Perturbado esta manhã

Ah. Que.
Qual o que eu estava tão perturbado
esta manhã:
meu desejo voltou,
e eu quero você novamente.
Eu estava tão bem,
Eu estava acima de todos.
Os meninos e meninas eram bonitos
e eu era um velho homem, amando a todos.
E agora eu quero você novamente,
Eu quero a sua absoluta atenção,
sua roupa de baixo que rolou apressada
permanece pendurada num pé,
e nada na minha mente,
mas, para estar dentro
o único lugar
que tem
não é dentro,
e não está do lado de fora.


Ilustração: escrevercomo.wordpress.com

No comments: