Monday, February 23, 2015

Uma poesia de Gertrude Stein

Before the Flowers of Friendship Faded Faded    
Gertrude Stein

I love my love with a v
Because it is like that
I love my love with a b
Because I am beside that
A king.
I love my love with an a
Because she is a queen
I love my love and a a is the best of them
Think well and be a king,
Think more and think again
I love my love with a dress and a hat
I love my love and not with this or with that
I love my love with a y because she is my bride
I love her with a d because she is my love beside
Thank you for being there
Nobody has to care
Thank you for being here
Because you are not there

Antes das flores da amizade morrerem, morrerem

Eu amo meu amor com um v
Porque é assim
Eu amo meu amor com um b
Porque eu estou ao lado de
meu rei.
Eu amo meu amor com um a
Porque ela é uma rainha
Eu amo meu amor e um a é o melhor deles
Pense bem e seja um rei,
Pense mais e pense outra vez
Eu amo meu amor com um vestido e um chapéu
Eu amo meu amor com a e não com este ou com aquele
Eu amo meu amor com um d porque ela é minha noiva
Eu a amo com um d, porque ela é o meu amor ao lado
Obrigado por estar lá
Ninguém tem que cuidar
Obrigado por estar aqui
Porque você não estar lá

No comments: