Friday, January 09, 2015

Uma poesia de Kim Addonizio

                                                                            
First Poem for You

Kim Addonizio

I like to touch your tattoos in complete
darkness, when I can’t see them. I’m sure of
where they are, know by heart the neat
lines of lightning pulsing just above
your nipple, can find, as if by instinct, the blue
swirls of water on your shoulder where a serpent
twists, facing a dragon. When I pull you

to me, taking you until we’re spent
and quiet on the sheets, I love to kiss
the pictures in your skin. They’ll last until
you’re seared to ashes; whatever persists
or turns to pain between us, they will still
be there. Such permanence is terrifying.
So I touch them in the dark; but touch them, trying.

Meu primeiro poema para você

Eu gosto de tocar suas tatuagens na mais completa
escuridão, quando não posso vê-las. Estou certo de
onde elas estão, sei, pelo coração, da pureza
das linhas da pulsação dos relâmpagos logo acima
de seu mamilo, posso encontrar, por instinto, o azul
dos redemoinhos de água no seu ombro, onde uma serpente
dança, diante de um dragão. Quando eu as trago

para mim, tomando-a até que nós gastamos
com calma as folhas, eu amo beijar
as tatuagens de sua pele. Elas vão durar até
que se transforme em cinzas; o que quer que persista
ou se torne dor entre nós, elas ainda vão
estar lá. Esta permanência é terrível.
Então eu tento tocá-las no escuro; mas, tocá-las, experimentando.


Ilustração: http://20tatuagensfemininas.blogspot.com.br/2013/10/20-tatuagens-femininas-de-dragao.html

No comments: